Fire station - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Fire station - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Fire station

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 December 2007 | Australië, Brisbane

Deze week weer veel op het lab gewerkt aangezien ik nu al bijna aan het eind van mijn stage ben :S Over een week moet ik al mijn presentatie houden :S ohoh :P
Maar omdat ik de brandweer hier toch wel mis ;) ben ik zaterdag een brandweerdag gaan houden ;) Eerst ben ik weer naar Annerley Station gegaan wat vlak bij mijn huis in de buurt ligt. De kerel van de vorige keer was er weer en hij heeft beloofd schildjes van Queensland Fire en Rescue voor mij te regelen :D Daarna ben ik naar de stad gegaan en ben ik naar de 2 grootste kazernes van Brisbane gegaan. Eerst ben ik naar Roma Street Fire station gegaan. Ze vonden het heel leuk om mij rond te leiden. De eerste wagen ging wel weg want die moest Santa gaan helpen :P Roma street is een nieuwe kazerne en is geloof ik nog maar 6 maanden open. En natuurlijk hebben ze de traditionele brandweerpalen in de kazerne gebouwd!!! (waarom mag dat in australie wel?:P) Hele mooie kazerne en gemiddeld hebben ze hier wel 2000 uitrukken per jaar! Heb met de kerel mijn venrayse brandweer shirt nog geruild voor een blouse die alle brandweermannen hier dragen :D Daarna ben ik naar the Valley gegaan naar Kemp Place station wat aan the story bridge ligt. Toen ik op de hoek van de straat van de kazerne was werd ik bijna overreden door een brandweerwagen die terug kwam van een uitruk. Toen ik daarna dan ook aan de deur van de kazerne stond dachten ze dat ik kwam klagen dat ze me bijna hadden aangereden. :P Dit is de grootste kazerne van Brisbane en ze hebben een giftshop dus heb maar meteen een brandweershirt gehaald. Daarna vroegen ze of ik nog wat thee mee dronk. Omdat ik dat deed waren ze aan het bedenken wat ze me nog konden laten zien. En toen mocht ik mee omhoog in de ladderwagen (volges mij dacht de kerel dat ik hoogtevrees had :P niet dus ;)) Ze hebben hier een hoogwerker die tot 42m hoog gaat, en we moesten een helm op en valbeveiliging aan toen we omhoog gingen. Het uitzicht was prachtig en heb eindelijk fotos kunnen maken van the story bridge! Jammer dat het overdag is want snachts is de hele brug verlicht met allemaal lampjes, heel leuk om te zien! Dean was nog maar een jaar brandweerman en moet dus nog 3 jaar training doen. Je moet hier 3 maanden naar de academie en daarna loop je in een kazerne mee en moet je nog schriftelijke examens afleggen voor 3 of 4 jaar, dan pas ben je een volleerd brandweerman. Iedereen moet dan ook alles kunnen en ook allemaal een groot rijbewijs hebben :) Dean was hiervoor een Engels leraar in Japan, maar hij vind brandweerman zijn leuker en minder stress-vol :O ghehe. Daarna ben ik nog ff naar Chinatown gelopen om daar nog wat fotos te nemen en toen weer naar huis gegaan. Was echt een leuke dag! De brandweermannen vinden het heel leuk als je komt kijken, en het is echt gewoon hetzelfde als thuis ;)
Vandaag heb ik een beetje lekker gerelaxed en morgen weer werken. Volgend weekend gaan we met de mensen van het lab naar Straddie! :D dat wordt gezellig ;) Hopelijk hebben we mooi weer :)

De fotos staan weer op de site in Fire station en Brisbane ;)
http://s224.photobucket.com/albums/dd134/pybatta/Stage%20Australie/

  • 02 December 2007 - 10:03

    Loes:

    Eens een brandweervrouw, altijd een brandweervrouw. Of niet?
    Wat leuk dat je ze je zo vriendelijk alles laten zien.
    Ik hoop dat je de laatste twee maandjes ook nog kunt genieten daar!
    Groetjes,

  • 02 December 2007 - 11:02

    Charlotte:

    Ohh wat leuk dat je daar alles mocht zien! Dat ze die brandweerpalen in Nederland ook maar weer aanschaffen :D Mooi verhaal weer! Tot de volgende! Liefs Charlotte

  • 02 December 2007 - 11:41

    Ingeltje:

    Oeh vet, met die hoogwerker. Echt leuk dat je daar alles hebt mogen bekijken bij de brandweer! Leuke foto's ook weer!
    Enne alvast succes met je presentatie!
    X

  • 02 December 2007 - 19:49

    Aardbei:

    nodig ze uit om in nederland langs te komen joh ;) :P vinden ze vast ook gaaf ;)

    kuszz

  • 03 December 2007 - 17:29

    Pap:

    Kunnen we nie een keer een uitruk doen in Brisbane, lijkt me wel wat, het probleem is alleen de aanrij tijd, jij kent de mannen en weet de weg dus als we zover komen succes verzekerd. Leuke foto's en volgens mij een super vette dag. Doe de Australische collega's maar een keer de groeten en ga zeker nog een keer kijken en op soevenier jacht.

    Knuffel

    Pap

  • 03 December 2007 - 21:48

    Frank:

    Weer een vette ervaring rijker nog wat leuke soeveniers en je dag kan niet meer stuk nog veel plezier Frank

  • 04 December 2007 - 09:17

    Sanne:

    Leuk man, dat je daar zo rondgeleid werd!! :D.. Brandweervrouwtje ;) ghehe.

    Nou veel succes met je presentatie!!!! Komt goed!!

    Kus

  • 04 December 2007 - 10:12

    Irene:

    Ha, die Hanneke,
    G.v.d..als je begrijpt wat ik bedoel, wat heb je toch een schitterende reis ...
    Weet je, je hebt precies dezelfde trip gemaakt als ik.
    Als je straks terug bent, spreek ik je gauw een keer aan.
    Kei leuk, day je ook bij de bramdweer mag rondneuzen.
    Heb je nog wel zin om naar huis te komen???
    Geniet ervan, en nog heel veel plezier!!!!
    Hoie woh...en de groetjes uut Well

  • 04 December 2007 - 13:27

    Marloes:

    VETTTTT! :-D Ennuh kun je nie efkes wat van je niethoogtevrezerigheid hierheen sturen? Zou wel handig zijn :-P

  • 05 December 2007 - 15:59

    Marleen:

    Wat een leuk verhaal! Je kunt wel horen dat de brandweer je echt boeit.. wat een enthousiasme:). En inderdaad erg vet zo'n traditionele brandweerpalen!
    Veel succes met je presentatie!
    xxx

  • 06 December 2007 - 15:03

    Oma:

    Ja, Hanneke Mam heeft mij gehaald om jouwfoto's te kijken. Ik zie wel dat het daar heel fijn is en dat je het daar wel uithoudt maar het wordt tijd dat je weer terugkomt want ik wil je wel weer eens zien. Met mij gaat het heel goed. Ben naar de dokter geweest en hoef pas over een jaar terug te komen.
    Groetjes,
    Oma

  • 07 December 2007 - 09:04

    Mia:

    Hoi Hanneke Lang niets van me laten horen. Maar geen nieuws goed nieuws Je doet wel veel leuke dingen daar en krijgt zo wel een heel andere kijk op de wereld Geniet er van en succes met het afsluiten van je studie Hoorde van Mam dat je misschien ook naar Nw-Zeeland ging? Och ja waarom niet je bent nu toch in de "buurt" Frans was ook nog in Australié voor het werk maar ik weet niet waar. Verder gaat hier alles z'n
    gangetje Tot mails MIA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Going Down Under

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

New Zealand

06 Januari 2008

photos new zealand

02 Januari 2008

Happy new year from New Zealand

21 December 2007

afronding stage!!!

16 December 2007

Secret Santa
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 19176

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: