New Zealand - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu New Zealand - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

New Zealand

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Ohope Beach

Hey,

Hoe is het leven in Nederland? IS het ook beetje koud en nat daar? :P Hier heeft t gister beetje geregend maar verder heb ik prachtig weer gehad :D Donderdag ben ik met Errol en Corin naar Tauranga en Rotorua gereden. Daar hebben we beetje rondgereden en voor wetsuit voor Corin gekeken. Onderweg zijn we naar Rainbow Springs gegaan. Was park waar we trout fish gezien hebben en ik heb een levende wakkere kiwi gezien. Het zijn nachtdieren vandaar dat het apart is dat ik m wakker gezien heb :p Vind het echt een geweldig beest... Het heeft alleen 2 poten en een kop met lange snavel dus geen vleugels om evenwicht mee te bewaren. Heel leuk om te zien, hij rende de hele tijd op en neer en stond te springen enzo... :D Vandaar dat nieuw zeelanders kiwis genoemd worde ;) Daarna zijn we nog naar Blue Lake gegaan, waar Corin het zwemmen in haar oude wetsuit geoefend heeft voor de triatlon en ik met Errol van de zon heb genoten ;)Was echt heel mooi meer, tussen de bergjes :D Daarna heb ik thuis me eigen schelpen ketting gemaakt. Vrijdag heb ik een lange strandwandeling gemaakt en savonds ben ik met Corin en haar vriendin Nikki uitgeweest in Whakatane, was wel gezellige avond ;) ware rond half 3 thuis en om 4 uur moesten we weer opstaan om naar Tauranga te gaan om naar een triatlon te kijken (een halve iron man). Ik kende niemand die mee deed dus vond t wat minder boeiend om te kijken. Daarna zijn we nog gaan shoppe en heb nieuwe bikini gekocht ;) Was lange maar wel leuke dag. Zondag deed Corin mee aan n kleine triatlon hier in Ohope beach. Was wel leuk om te zien en ze is 3e geworden van de vrouwen :) Daarna ben ik nog ff naar de harbour gelopen om van t uitzicht hier te genieten en heb wat Cricket met Sally gekeken (snap er nog steeds helemaal nix van :$). Vanaf maandag moest Corin werken dus was Errol mijn tourguide ;) we zijn naar Rotorua gegaan waar hij me bij een Maori park heeft afgezet. De rondleiding was nogal saai, en de kiwi daar was aan t slape dus was alleen maar hoopje veertjes. De geisers waren wel heel vet om te zien en het water spoot er precies uit toen ik daar was ;) Daarna ben ik met Errol ergens anders heen gereden waar we naar een thermal wonderland ginge:P hier hebben we allemaal kraters in de grond gezien van vulkanische activiteit. Je ziet dus overal de stoom uit de grond kome en zwavel neerslag enzo... heel mooi om te zien! Was een korte wandeling van 2 km. Daarna zijn we om af te koelen terug naar Rotorua gereden waar we in de Blue Baths een duik hebben genomen. Daarna zijn we weer terug naar huis gegaan en hebbe we de film River Queen gekeken wat de geschiedenis van de Maori en kolonisten in Nieuw Zeeland laat zien, was wel interessant. Dinsdag zouden we een jetboot tour gaan doen maar t was te mistig dus die ging niet door. Hele dag beetje gehangen en savonds naar brandweerkazerne hier geweest. Echt grappig, ze hebben maar 1 wagen en 20 vrijwilligers :P VOor de kazerne en reddingsapparatuur hebbe ze zelf t geld bij elkaar moeten verzamelen :O Als er een alarm is laten ze overdag ook een sirene afgaan, en ze hebben pagers :P echt grappig. Heb nog een tshirt gekregen van new zealand fire service. En de mannen gingen voor mij in pak voor de foto :D was echt leuk! Woensdag ben ik met Errol naar de Motu rivier gereden waar we jetboot tour gedaan hebben. Was echt super, natuur daar is echt helemaal onaangeraakt. Helemaal nix van menselijke aanwezigheid te zien! Super mooi! Op de terug weg moest de boot wel harder varen om door ondiepe water te kunnen en werd ik hele tijd tege zijkant aangeperst dus heb nu blauwe plek op me arm :P Parkere was ook grappig... dachte dat ie t voorbij ging maakt ie ineens een rondje en was perfect geparkeerd :O Daarna zijn we nog naar Whanarua Bay gereden waar hun een vakantiehuisje hebben. Was echt prachtig afgelegen strandje! Daarna zijn we door de prachtige natuur weer naar huis gereden. Savonds heb ik de hele familie (behalve Julian want die is in Gisborne voor werk) mee uit eten genomen. Was heel gezellig. Morgen brengen Sally en Errol me naar Auckland waar we nog 1 nacht bij Leo blijven, en vrijdag morge brengt Leo me naar het vliegveld en vlieg ik weer terug naar Brisbane. Daar nog 4 dagen om overal afscheid van te nemen en dan kom ik weer naar huis!

Ik wil iedereen bedanke voor de leuke berichtjes op mijn site! Het is echt leuk om te weten dat mensen je verhalen volgen ;) Dank u!

Zie jullie allemaal snel weer in Nederland!

Knuffel Hanneke

  • 09 Januari 2008 - 10:53

    Ingeltje:

    Nog meer brandweermannen :p
    Alles meepikken he nu het nog kan;)
    Het einde komt nu wel echt heel dichtbij!
    Tot heel snel in Nederland :D

  • 09 Januari 2008 - 14:18

    Marloes:

    Doe mij ook zo'n vakantie ;-) Heel veel plezier nog en tot over n weekje!
    xxx

  • 09 Januari 2008 - 16:10

    Aardbei:

    he lief vlammetje van me... baal heel erg dat ik je avontuur niet heb mee kunne maken... tklinkt allemaal zo mooi... heb echt wat gemist :( gelukkig zien we elkaar snel weer.... love u knuffel kusje je aardbeitje

  • 09 Januari 2008 - 16:54

    Loes:

    Fijn dat je nog zo'n leuke dingen kan doen tijdens je laatste daagjes vakantie. Lekker nog een beetje ontspannen! Alvast veel succes met afscheid nemen van daar en tot snel!

  • 09 Januari 2008 - 18:07

    Sanne:

    Daag!
    Probeer in de laatste dagen in Brisbane nog alles te doen wat je nog graag wil doen! Dadelijk ben je weer in Nederland en is het te laat ;). Geniet nog van je laatste dagen!!!

    Tot snel!!
    Kus

  • 10 Januari 2008 - 20:00

    Marita:

    Sluit me helemaal bij Sanne aan. Kijk uit naar je thuiskomst.
    Knuffel mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ohope Beach

Going Down Under

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

New Zealand

06 Januari 2008

photos new zealand

02 Januari 2008

Happy new year from New Zealand

21 December 2007

afronding stage!!!

16 December 2007

Secret Santa
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 19168

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: