Happy new year from New Zealand - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Happy new year from New Zealand - Reisverslag uit Ohope Beach, Nieuw Zeeland van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Happy new year from New Zealand

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Ohope Beach

Gelukkig nieuw jaar allemaal!!!
Vrijdag de 21e ben ik savonds uitgeweest met Simon, Joao, Adi en Rachel. We zijn naar de Valley geweest naar verschillende kroegjes... was gezellig, waren om half 5 thuis toen t al licht was. Zaterdag zijn we smorgens een cadeau gaan kopen voor David want die was vrijdags jarig. We hebben een Dutch bierpakket gemaakt met: Grolsch, Bavaria, Amstel, Heineken en La Trappe. Daarna ben ik met Joao, Simon en Rachel naar de Gold Coast gegaan om nog ff van het strand te genieten. Savonds zijn we naar steak house gegaan voor de verjaardag van David. Was heel gezellig... zijn vrienden waren ook heel aardig. Daarna zijn we nog uitgegaan in de Valley, naar the Empire en Fringe bar. Was weer om half 5 thuis. Zondag beetje een relax dag gehad. Maandag ben ik gaan shoppen, wat cadeautjes gekocht en daarna nog ff naar street beach in South bank geweest (eindelijk weer open). Was mooi strandje met mooi uitzicht op de stad, maar wel klein. Daarna heb ik me koffer vast ingepakt en savonds zijn we naar Simon gegaan voor een bbq (kerstavond). Was vreemde kerstavond aangezien we helemaal geen kerstmuziek hadden (simon is joods geloof ik). Christmasday ben ik naar Trish gegaan en heb van haar een stubby gekregen als een echt ozzie kerstkado :P Daarna zijn we met vrienden van hun (Pete en Rachel) naar de sunshine coast (ergens vlakbij Noosa) waar we hebben gelunched. T was best fris, en toen we een strandwandeling woude gaan make ging het ineens heel hard regenen. Dus heb nog geen warme zonnige kerst gehad! Boxingday (2e kerstdag) heb ik met Rachel het hele huis gepoetst en de laatste dingen ingepakt zodat het huis helemaal schoon was om achter te laten. Donderdag heb ik al t beddegoed uitgewassen en smiddags ben ik met de trein naar het vliegveld gegaan om naar Nieuw Zeeland te vliegen. Ben vanuit Brisbane eerst naar Christchurch (South Island) gevlogen en na 7 uur wachten op het vliegveld doorgevlogen naar Auckland (North Island). Daar stond Leo (pap's neef) al op me te wachten. Nadat de bagage er eindelijk was zijn we naar n vulkaan in Auckland gereden waar ik mooi uitzicht over de stad had... jammer dat beetje bewolkt was. Je kon de kust aan beide kanten van het eiland zijn... heel grappig :P Daarna hebben we boodschappen gedaan en aardbeien gehaald want het is hier strawberry season :D Daarna heb ik Cheryl (zijn vrouw) en Jes (jongste zoon) gezien en de 2 honden. We hebben eerst gelunched en daarna ben ik met Leo naar Muriwai beach gegaan. Is heel mooi (en heet) zwart strand. Toen we naar zijn huis reden verdwenen de wolken en was t prachtig weer! Op t strand hebben we een wandeling gemaakt waar je allemaal vogels op de rotsen kunt zien... was best apart om te zien! En heb hockey pockey ijs gehad... schijnt echt iets uit nieuw zeeland te zijn. Savonds heeft Leo stamppot met rookworst voor mij gemaakt en daarna zijn we terug naar Muriwai beach gereden om de zonsondergang te zien maar het was te bewolkt. De volgende dag ben ik met Leo en Cheryl naar Auckland museum gegaan waar Leo en ik een Maori optreden hebben gezien en daarna zijn we met zn 3e door het museum gelopen, heel interessant om te zien! Daarna zijn we met de ferry naar Devonport gegaan waar we fish en chips hebben gegeten. Het was weer prachtig weer, en heel gezellig. Zondags ben ik met Leo vroeg opgestaan en naar Ohope beach gereden (4 uur rijden) waar zijn broer Errol woont. Errol woont recht aan t strand, je hoeft alleen maar straat over te steken en je staat op t strand. Verder waren dr Sally (zijn vrouw), Corin (21), Julian(19) en Natalie(16). We zijn meteen met zn alle een duik gaan nemen in de zee (heerlijk!) en daarna lekker gelunched. Toen ben ik met Corin naar een berryfarm gereden en heb ik heerlijke softijs met verse aardbeien erdoorheen gemixed gehad. De rest van de dag lekker op t strand gelegen. Savonds heb ik nog kerstcadeautje gekregen... en tshirt van ohope beach :D Maandag heb ik beetje op strand gehangen en ben ik met Corin naar kleine art gallery geweest en naar de harbour, heel mooi om te zien! T was een saai oud op nieuw, iedereen lag om 11 uur in bed, en het vuurwerk was heeeeeel klein (aangezien de rest verboden is). Dinsdag op tijd opgestaan en op t strand gaan liggen en smiddags met Corin een korte bushwalk gemaakt wat eindigde bij mooie bay. Daar lekker op strand gelegen en gezwommen, en paar mooie schelpen verzameld! Daarna terug gelopen en n heerlijk ijsje van zon ijswagen (die je altijd in films ziet) gehad! Woensdag ben ik met Corin naar Whakatane gereden waar we met de boot naar White Island zijn gegaan. White island is een active vulkaan, wat je kunt zien doordat er de hele tijd gaswolken uit de aarde komen. In dit gas zit onderandere sulfur (wat stinkt) en cristaliseert geel. Onderweg zijn we dolfijnen tegengekomen. Echt prachtig om te zien hoe ze met de boot in de golven mee zwemmen!!! Voor veiligheid moesten we op White Island een veiligheidshelm op en een gasmasker bij hebben :P (voor als de vulkaan uitbarst:P). We kregen een rondleiding op het eiland met uitleg... heel interessant! Er is ook een lake op het eiland van regenwater waar de stoom vanaf komt! En er is kokende modder, heel apart om te zien! Toen we weer terug op de boot waren kregen we heerlijke lunch! Daarna zijn we om het eiland heen gevaren en daarna weer terug naar Whakatane. Daar heb ik nog wat gedronken met Corin en daarna zijn we weer naar huis gegaan. Was lange maar super leuke, en lekker zonnige dag!
Nieuw Zeeland is echt een prachtig land, ik vind het mooier als australie, en het weer is er veel beter. NIet te heet maar zeker lekker zonnig! De familie is echt heel aardig! Ik vermaak me hier wel ;)

Veel plezier in het koude Nederland, en tot snel!

Hanneke from kiwi land :P

  • 02 Januari 2008 - 11:44

    Ingeltje:

    T klinkt allemaal weer erg boeiend! Zou het graag ook allemaal willen zien haha. Wat zul jij dalijk moeten wennen aan het saaie Nederland :p Maja dan zie je ons ook wel weer, dat maakt veel goed hoop ik ;)
    Geniet nog eventjes daar en tot heel snel!
    X Inge

  • 02 Januari 2008 - 12:46

    Aardbei:

    nog 2 weken :D:D en dan zijn we weer samen!! LOVE U (L)

  • 02 Januari 2008 - 15:46

    Marita:

    White Island lijkt me fantastisch ben benieuwd naar de foto's. Jammer dat je Oud en Nieuw niet hebt kunnen vieren maar dat halen we wel in als je thuis bent. Doe de groetjes aan de familie en we zien je over 2 weken weer.Geniet nog van deze laatse weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ohope Beach

Going Down Under

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

New Zealand

06 Januari 2008

photos new zealand

02 Januari 2008

Happy new year from New Zealand

21 December 2007

afronding stage!!!

16 December 2007

Secret Santa
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 19179

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: