Lamington Nat. Park - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Lamington Nat. Park - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Lamington Nat. Park

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 Oktober 2007 | Australië, Brisbane

Na weer een hele week op het lab gewerkt te hebben, en mijn theorie voor het verslag af te hebben ben ik vrijdag na school nog met een paar mensen naar de staff club gegaan waar we gezellig wat gedronken hebben. Daarna naar huis gefietst en een paar possums zien lopen over de electriciteits draden... Zaterdag heb ik lekker in de zon boekje zitten lezen en savonds ben ik met Rachel naar de stad gegaan waar we met Claire, Tiffany, Valerie, Samantha (mensen van het lab) en wat huisgenoten van Claire zijn uitgeweest.Was heel gezellig. En na 3 uur slaap ben ik zondag met Ruud naar O'reilly's (regenwoud) geweest. We vertrokken om 8 uur met een klein busje naar Mount Tamborine. Daar kregen we morning tea wat uit een broodje bestond met slagroom en marmelade en koffie of thee. Daarna mochten we op Mount Tamborine rondlopen. Er zaten allemaal winkeltjes wat Art Galeries moesten voorstellen maar was vooral allemaal rommel. Jammer genoeg was er nergens een lookout point. Daarna gingen we weer verder in het busje naar O'reilly's, wat in Lamington National Park ligt. Toen we daar eindelijk om half 1 aankwamen hadden we 2 uur om rond te kijken in het regenwoud. We zijn eerst de tree-top walk gaan doen, waarbij je over zon houten brug door de toppen van de bomen rondloopt (20 m boven de grond) en dus wat meer van de planten van het regenwoud ziet. Omdat het op zondag druk is met toeristen is er weinig wild life te zien wat wel jammer is. Na de tree-top walk hebben we heerlijk gelunched en daarna konden we wilde vogeltjes voeren, die waren wel mooi, knal rood met blauw! En daarna moesten we alweer terug met de bus naar Brisbane. Gelukkig was er in het busje ook veel van het regenwoud te zien en op de terug weg hebben we toch nog 3 wilde walibies kunnen zien! Onderweg zijn we nog gestopt bij een wijngaard waar we wijn konden proeven. Toen ik uit de bus stapte rook het echt heerlijk bekend... Vuur :D Helaas was het platapus (vogelbekdier) seizoen alweer over dus die hebben we niet kunnen zien. In Brisbane hebben we nog de film Hairspray gezien en daarna nog wat rondgelopen door de stad en fotos gemaakt. Maandag weer op het lab gewerkt en deze keer was de western blot gelukt :D helemaal zelf :D Toen ik vandaag terug fietse van UQ naar huis kwam de brandweer me voorbij racen. Het bleek dat er iemand was aangereden door een auto. Daarna nog ff met een kerel van de brandweer gepraat en ik weet nu waar de kazerne zit en hij wou me graag een rondleiding geven (stelde wel niet veel voor zei hij). Ook ben ik er achter gekomen dat wij een voluntary firefighters maar excileries (ofzoiets) zijn. Dat scheelt veel met uitleggen. Voluntary hier wil zeggen dat het mensen zonder training zijn die alleen mogen helpen bij bosbranden.
Zondag gaan Rachel en ik op vakantie. Dan nemen we de bus naar Cairns en gaan we de noordkust bekijken.

Cheers Haza

Fotos staan op: http://s224.photobucket.com/albums/dd134/pybatta/Stage%20Australie/
Map lamington Nat. Park en Brisbane ;)

  • 30 Oktober 2007 - 12:38

    Aardbei:

    he lieverd,

    druk, druk, druk;) maar wel leuk om te horen wat je daar allemaal doet! hier gaat alles naar wens... tentamens nu, wat minder leuk uiteraard maar meot ook gebeuren. woensdag en dodnerdag bij RSL geholpen met verhuizen meer dan 20 uur gewerkt dus das weer lekker geld beuren:D:D ik ga weer met jou op msn praten en leren... HVJ XXX je Aardbeitje

  • 30 Oktober 2007 - 15:09

    Ingeltje:

    Klinkt weer goed en ziet er ook mooi uit allemaal!
    Ik heb ook een heel leuk weekend gehad, maar dat hoor je nog wel!
    Spreek je snel weer!
    X Inge

  • 30 Oktober 2007 - 19:45

    Marita:

    Eindelijk naar het regenwoud geweest en met iemand van de brandweer gepraat.
    Heel veel plezier op vakantie en geniet ervan.

  • 31 Oktober 2007 - 19:20

    Loes:

    Klinkt alsof je echt de kans krijgt om veel leuke dingen te zien en te doen. Voor nu, een hele fijne vakantie!
    Groetjes....

  • 01 November 2007 - 11:37

    Stefan:

    Tussen de vakantieregels door las ik dat je eerste echte eigen immunoblotting een feit is geworden, tof.
    Succes Verder groet Stefan

  • 03 November 2007 - 16:27

    Marloes:

    Haha jij met je western blot... Way to go!! En dat tree top gedoe jij liever dan ik ;-) Fijne vakantie :-D verschil moet er zijn...
    xxx Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Going Down Under

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

New Zealand

06 Januari 2008

photos new zealand

02 Januari 2008

Happy new year from New Zealand

21 December 2007

afronding stage!!!

16 December 2007

Secret Santa
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 19182

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: