Holiday to Cairns - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Holiday to Cairns - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Holiday to Cairns

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

19 November 2007 | Australië, Brisbane

Hey,

Hier weer een lang berichtje na 3 weken. Voordat ik op vakantie ging ben ik nog naar de brandweerkazerne hier in de buurt geweest. Het is een best grote kazerne, maar er staat nu maar 1 wagen in. Vroeger was de kazerne bezet met 12 man (dag en nacht) maar door de bouw van nieuwe kazernes zitten er nu nog maar 4. Die 4 hebben wel echt veel ruimte, een luxere kazerne als wij in Venray ;) eigen fitness ruimte, grote keuken, woonkamer met luxe stoelen en pooltafel ;) die hebben het goed bekeken. Binnenkort ga ik een kijkje nemen bij de kazerne in de Valley die schijnt wat groter en drukker bezet te zijn.

Zaterdagavond was het feest van Alan. Hij had een zaal op de campus afgehuurd en daar kwamen allemaal mensen van het lab enzo en een paar daarvan gingen optreden, ook Nederland werd vertegenwoordigd want Wendy zong een liedje van Anouk. Was wel een leuk feest, maar was niet heel druk.

Zondag morgen was het dan eindelijk zo ver dat we op vakantie gingen. Mel had ons naar het station gebracht waar we om 10 uur met de Greyhound bus naar Noosa vertrokken. Na 2 uurtjes rijden was ik in Noosa en moest ik met de backpack op me rug de heuvel overlopen naar de backpackers: Koala resort. Na ingechecked te hebben, bleek dat we best relaxed kamer hadden, dorm voor 6 personen met een badkamer en wc in de kamer, wel handig. Daarna zijn we weer terug gelopen over de heuvel naar het strand en hebben we een beetje van de zon genoten, en Noosa bekeken. 'Savonds was er karaoke in de bar van Koala en ook alle locale mense uit Noosa kwamen naar de bar toe, was heel gezellig. Dr was ook een locale beroemdheid: Jimmy, een kerel van ongeveer 50 die geloof ik zowat altijd zat is en die daar gaat breakdance en zingen, heel grappig om te zien. Maandag heb ik surfles gehad, jaja ik heb gesurfd op de australische golven :D daarna heb ik nog beetje op het strand gelegen, en aan het eind van de middag zijn we naar het nationaal park van Noosa gelopen, wat op de rand van de berg naast de zee ligt. Na een korte wandeling door het regenwoud liepen we weer terug en zagen we een dode hammerhead shark liggen. Heel apart om te zien :) Savonds hebben we heerlijk mexicaans gegeten bij Koalas en zijn we warme chocomelk gaan drinken in een van de barretjes in Noosa. Toen we over de heuvel terug liepen begon het met regenen en volgens mij is dat de hele nacht niet meer gestopt. Toen we smorgens wakker werden, lekte het water door de lamp van de wc naar binnen.

We vertrokken weer met de bus naar Rainbow beach, maar omdat het ook toen nog de hele tijd regende hebben we het gekleurde strand niet kunnen zien. Na 3 uur konden we eindelijk met de volgende bus door naar Hervey bay waar we bleven voor onze trip naar Fraser Island. Woensdag was ik op tijd wakker en de zon scheen, dus zijn we op het strand gaan liggen om toch nog van de zon te genieten. Daarna hebben we uitgezocht hoe het zat met onze trip, en om 3 uur moesten we verzamelen voor verdere uitleg en zagen we de groep waarmee we gingen kamperen. We waren met 11 mensen, en gingen in 1 4x4 jeep op het eiland waar we zelf rond mochten rijden en moesten kamperen. We moesten meteen met zn alle boodschappen gaan doen, was wel leuk, leer je mensen meteen een beetje kennen. Alleen Bonnie was moeilijk aan het doen wat er allemaal mee moest. Natuurlijk hadden we uiteindelijk veels te veel boodschappen gehaald. Donderdag moesten we al om 6.45 onze tas inleveren en de Jeep inpakken zodat we zeker wisten dat alles aanwezig was. Om 8 uur kregen we nog een uitleg, en na een ontbijt vertrokken we om half 10 richting Fraser Island. Op de ferry regende het nog steeds, maar er waren wel een paar dolfijnen in het water te zien! :D Door de regen was het zand op Fraser Island wel vaster, wat het rijden met de 4x4 in de zandpaden een stuk makkelijker maakt. Op Fraser Island zijn we meteen naar Lake Wabby gereden, heel mooi groen meer wat aan een zandduin ligt, waarschijnlijk is het meer er over een paar jaar niet meer omdat de zandduin zich verschuift. Toen we bij het meer waren klaarde het op en scheen de zon nog enig zins. Savonds hebben we pasta gekookt en precies toen het eten klaar was begon het te regenen. We kampeerden aan het strand, zonder douches, wc's of stromend water. Al het eten moest steeds goed weggestopt zijn voor de dingo's. Savonds zaten we met zn alle in de jeep nog wat te drinken en daarna in ons slaapzakje in de tent gaan slapen. Vrijdag was ik al vroeg wakker, ergens tussen 6 en 7. We hebben met zn alle ontbeten en daarna alle spullen weer ingepakt. We hadden te horen gekregen dat je eigenlijk pas vanaf half 12 op het strand mocht rijden met de Jeep (er mag geen zoutwater in de motor komen) maar om half 10 zijn we dan toch maar vertrokken. We reden naar Indian heads, waar we op n rots klommen, normaal kon je daar tiger sharks zien, maar bij ons was het water te ruw. We zijn niet naar de champagne pools gegaan omdat dat te veel tijd kosten en we dan verder nix meer konden zien. Dus we zijn naar Eli Creek gereden. Becka reed en die was niet echt goed met remmen waardoor ze een kuil zo hard nam dat ik meer als een halve meter boven mn stoel hing (ik heb gevlogen op Fraser Island :P) Daar kon je tegen de stroom in lopen en daarna met de stroom mee terug dobberen naar zee. Was heel mooi om te zien. Daarna lekker met zn alle gelunched en naar Lake Boomarjin gereden. Daar was een camp site waar we onze tent binnen de hekken op konden zetten, en er waren douches en wcs in de buurt. Omdat de zon scheen hebben we nog ff bij het meer gezeten en daarna de tenten opgezet en gebbq'ed. Natuurlijk heb ik daar ook op Mama's verjaardag geproost! Proficiat Mama!!! Er is daar geen verlichting dus we hebben met zn alle bij het licht van de koplampen van de jeep zitten eten. En daarna als toetje marshmellows geroosterd boven t gaspitje :P Na nog wat zingen met de gitaar door Ernst en David zijn we weer in ons tentje gekropen. Zaterdag werd ik weer redelijk op tijd wakker en hebben we weer met zn alle ontbeten en alles afgewassen en ingepakt. De afsluiting van onze trip was het bezoek aan Lake MacKenzie. Het mooiste meer van Fraser Island. Het was echt een heel mooi meer en ook echt heel helder. We hadden weer geluk want de zon scheen weer. Daarna moesten we snel lunchen en toen weer met de Ferry terug naar Hervey Bay. Daar een heerlijke douche genomen en toen nog met Ellie het overgebleven vlees gebakken en met zn alle de left overs van de trip opgegeten. Om 10 uur gingen we met de nacht bus naar Airlie Beach. Katie en Dave en Bonnie gingen ook met deze bus mee en hadden dezelfde trip als ons geboekt voor het zeilen bij de Whitsunday Islands.

Om 9 uur kwamen we in Airlie beach aan waar we tot half 2 moesten wachten tot we in konden checken. We hadden hele relaxte kamer met zn 2e voor 6 personen, met eigen keuken, badkamer en wc. Savonds hebben we pizza gegeten en sangria gedronken en toen gaan slapen. Maandag heb ik de hele morgen beetje aan strand gehangen en gelezen en rond 1 uur kregen we de uitleg over onze zeiltrip. We kregen sleutel voor de kamer. Slapen op kamer met Ernst, Dave, Katie, Rachel en ik. We kregen onze snorkels en duikbril en het advies om een stingersuit te huren aangezien het kwallen seizoen al begonnen is en de kwallen net zo groot als een luciferkopje kunnen zijn, maar wel dodelijk. Om 3 uur vertrokken we dan eindelijk met de boot uit Airlie Beach. We gingen met 36 man (ongeveer) op een katamaran genaamd Pride of Airlie varen. En we hadden van kerels gehoord dat dit schip 2 jaar eerder gezonken was door een aanvaring met een ferry. Toen we op de boot zaten werd het weer slechter. En toen we op het eiland waar we 2 nachten bleven slapen (South Molle Island) aankwamen regende het heel hard waardoor we allemaal helemaal doorweekt waren. Hierdoor was het ook glad waardoor Katie uitgleed op de trap en haar knie en voet openhaalde. Na het aantrekken van droge kleren ben ik terug gegaan naar de bar voor happy hour! Na het avondeten gingen we wat drinkspelletjes doen, met mensen van een andere boot en daarna was het feest. Rond 12 uur moesten de mensen van de andere boot terug naar de boot omdat ze daarop sliepen en ben ik ook maar gaan slapen. Dinsdag moesten we om 6.30 uur bij ontbijt zijn en om half 8 vertrokken we met de boot naar Whitsunday Island. De zee was nogal ruw waardoor de boot nogal hard op en neer ging waardoor 3 mensen zeeziek werden. Op Whitsunday Island gingen we eerst naar Lookout point met heel mooi uitzicht, en onderweg zagen we nog 2 parende guana's. En daarna naar White Heaven Beach. Heel mooi wit strand, met helder blauwe zee. Het zand van het strand is zo fijn dat je je zilver er mee op kunt poetsen, dus mijn aardbeitje blinkt weer mooi! :D Daarna moesten we weer terug naar de boot waar we lunch kregen. De crew had de mensen niet goed geteld en dacht dat er nog mensen misten waardoor ze terug naar het eiland gingen, maar na een keer goed tellen bleek dat iedereen al aan boord was :S Omdat de zee te ruw was konden we niet gaan snorkelen en zijn we terug gegaan naar South Molle Island, waar we van de dingen op het Resort konden genieten. We zijn met een aantal meiden in de Jacuzzi gaan zitten. En Ernst kwam nog cocktail brengen. Na het avond eten ging ineens iedereen slapen, ook de crew, dus toen zijn we met paar mensen naar de bar van het resort gegaan waar we nog een cocktail hebben gedronken. Woensdag zijn we op de terug weg ergens gestopt zodat we een uur de tijd hadden om te snorkelen en the Great Barrier Reef nog een beetje te bekijken. Echt heel grappig, al die visjes om je heen! :D Daarna gingen we weer terug naar Airlie beach. Na het ompakken van de tas en nog wat lezen aan de Lagoon hadden we met Katie en Dave bij Beaches afgesproken om nog wat te drinken als afscheid. Later kwamen James met wat Engelse meiden ook nog. Was heel gezellig, maar helaas moesten wij alweer op tijd vertrekken om de nachtbus naar Cairns te nemen.

Donderdag kwamen we om 6 uur smorgens in Cairns aan, waar we weer tot half 2 moesten wachten tot we in konden checken. Beetje Cairns bekeken en aan de lagoon gelegen. Gelukkig klaarde het weer vandaag wel helemaal op en hebben we in de zon aan de lagoon kunnen liggen. De kamer is echt relaxed, we hadden met zn 2e een 4 persoons kamer met keuken, koelkast, badkamer en een zithoekje. Savonds hebben we lasange met frietjes gegeten bij Koala's met een kan cocktail: Sex on the bunker bed. :D Vrijdag hadden we een tour geboekt naar Kuranda. Rond 8 uur werden we opgehaald om met een busje naar de skyrail (soort van kabelbaan) te worden gebracht. Daarme ging je in een gondel over het regenwoud heen! Echt heel mooi :D onderweg waren 2 stations waar je een stukje door het regenwoud kon lopen. In Kuranda hebben we wat rondgelopen en heel veel aboriginal art gezien! Das echt super mooie kunst!!! Natuurlijk ook souveniertjes ingeslagen ;) Toen gingen we met een busje naar Rainforeststation waar we eerst een korte rondleiding door het wildlife park kregen en daarna met een Army Dukw (voertuig uit 2e wereldoorlog dat op land en water kan 'rijden') door het regenwoud. Was wel een grappige ervaring :D Aan het eind stond een stalletje waar je fruitkebabs kon krijgen met vreemde soorten fruit, die hebben we natuurlijk ook geprobeerd. Daarna hebben we een show gezien van aboriginal dance en liet een aboriginal ons zien hoe je een didgeridoo bespeelt en een speer en boomerang moet gooien. Heel grappig. Daarna gingen we met de scenic train (hele oude trein) weer door het regenwoud terug naar Cairns. Toen we weer op onze kamer waren belde David op dat een vriend van hem die een restaurant in Cairns heeft die avond zijn housewarming/verlovingsfeest hield en dat wij daar heen mochten als we dat leuk vonden. Dus toen zijn we naar dat cafe gelopen en met Scott naar zijn huis gegaan. Was heel mooi huis, met prive zwembad en een surfplank als bar! :D Ze hadden ook een hele leuke tap met zelfgebrouwen bier: een gft container :P Daarna zijn we met een paar kerels naar de stad gelopen waar we naar Gilligans zijn gegaan. Daar was het niet echt druk. En later ben ik met 2 kerels naar ander cafetje gegaan waar wat meer sfeer hing. Zaterdag wouden we eigenlijk gaan snorkelen maar omdat er een cycloon voorspeld was hebben we dit toch maar niet gedaan en hebben we de hele dag beetje bij lagoon gehangen en bij het Restaurant van Scott en Cazza gegeten. S avonds hebben we met Ernst de we toevallig weer tegen kwamen in Cairns nog kannen cocktails gedronken. Zondag was alweer de laatste dag van onze vakantie. OM 10 uur moesten we onze kamer uit zijn. Daarna hebben we weer beetje bij de lagoon gehangen maar omdat het net als zaterdag de hele dag regende zijn we maar naar het winkelcentrum gelopen. Na daar wat rondgekeken en gelunched te hebben zijn we terug gegaan naar Koala's en om 2 uur naar het vliegveld gebracht. Daar bleek dat ons vliegtuig een uur vertraging had waardoor we pas om 6 uur vertrokken. Om 8 uur waren we weer in Brisbane en zijn we door een hele vriendelijke taxi chauffeur weer thuis afgezet :) Dat was het einde van de vakantie :(
Maandag morgen weer gaan werken :(

De fotos komen zo snel mogelijk weer op mijn site ;) zal de link er dan hier onder plakken ;)

Cheers Haza :)

• 19 November 2007 - 12:31

Sanne:

Hey Han!!
    Super leuk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad!! Ben echt wel benieuwd naar je foto's!! :D...

Veel plezier nog meid! Geniet er nog maar van!

xx

• 19 November 2007 - 13:08

Ingeltje:

Een lekker lang verhaal, volgens mij heb je wel een goede vakantie gehad. En zo hoort 't ook! Lekker genieten nu je toch daar bent. Internet werkte net niet mee, maar spreek je snel weer!
    Groetjes X Inge

• 19 November 2007 - 13:32

Marloes:

Wooooooow klinkt echt vetjes :-) kmail je nog! xxx Marloes

• 19 November 2007 - 15:21

Marita:

Volgens mij had je beter wel een regenjas mee kunnen nemen. 2 jaar geen regen en nu zoveel. Jammer dat dit net in jullie vakantie is maar je hebt toch veel gezien en je goed geamuseerd. Ben heel benieuwd naar de foto's