Manchester Riots! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Manchester Riots! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Manchester Riots!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Zoals jullie vast wel allemaal op het nieuws meegekregen hebben stond Engeland afgelopen week nogal op zn kop! In Londen werd een man doodgeschoten door de politie, waardoor er allemaal rellen uitbroken in Londen, maar na 3 dagen begonnen die zich door heel Engeland te verspreiden, zelfs naar Manchester! Hier is in het centrum de winkel van Miss Selfridges in brand gestoken, en zijn er overal ruiten van winkels ingegooid en daarna de winkels leeggehaald! Echt jonge mensen waar alles aan het leegroven! En het rare is ze staan gewoon overal met hun gezicht vol in beeld op film en fotos. Zelfs de kerel die de winkel in de hens is op film te zien dat hij het doet! En in Salford, (wijk in Manchester) is de politie geloof ik zelfs bedrijgt enzo! Echt raar, snap niet wat die mensen nou bedacht hadden te bereiken! Maar goed, ze zijn nu bezig dat alle mensen die dus mee hebben gedaan aan deze rellen/stelen komen met fotos in de winkels te hangen en krijgen een verbod om in ruim 400 winkels in Manchester te winkelen voor de komende 2 jaar! haha Maar ik was zaterdag in het centrum en er is bijna niks van te zien! De winkel die in brand gezet is, is dicht en ziet er beetje zwart uit. En op een enkele plek zie van hardboard voor de ruiten ipv glas, maar het meeste was al volledig opgeruimd! De Mancunians (of hoe je het ook schrijft) krijg je niet zomaar met wat rellen kapot ;) Zeker niet na de bom van IRA in 1996!
Maar ik woon toch wel een heel eind van het centrum af, dus heb er eigenlijk helemaal nix van meegekregen! Kregen alleen smiddags op het werk al waarschuwingen om niet naar het centrum te gaan, maar verder heb ik er niks van gezien!

Verder heb ik deze week weer aardig wat kunnen doen op heb lab! Heb experimenten met de laser gedaan voor DNA damage, en een training voor fluorescentie microscopie gehad :) Dus nu kan ik hopelijk nog wat proeven doen op de microscoop de laatste weekjes!

Het weekend was op zich vrij rustig! Vrijdagavond voelde ik me niet zo lekker dus ben op tijd in bed gekropen! Op zaterdag ben ik gaan kijken hoe de stad er nu na de rellen uitzag, en daarna heb ik samen met Ria het huis van Eva versierd, aangezien we een surprise party voor haar vriend (Gareth) hadden! Was echt grappig! Er waren ook veel vrienden van Gareth, en iedereen was binnen en zat achter de deur te wachten om surprise te roepen in de woonkamer! Komt Gareth binnen, neemt hij de deur na de keuken, dus ineens staat ie achter ons van what the fack? hahaha Hij vond het wel echt super leuk! Had het helemaal niet verwacht! Dus toen hebben we daar met zn alle gezellig wat gedronken, en daarna zijn Eva Gareth, een spaans mannetje (weet zn naam niet meer) en ik nog even in Withington wat gaan drinken, en daarna maar weer lekker in mijn bedje gekropen! Op zondag kon ik lekker uitslapen, daarna ben ik nog even naar het lab geweest om wat bacteries te groeien voor mijn maxipreps en verder lekker rustig dagje gehad en mijn boekje uitgelezen!

Deze week kon wel eens een heel rustig weekje worden op het lab! Ben door de lijst wat ik kon doen heen, en heb geeeen idee wanneer mijn supervisor terug komt van vakantie! Ach ja ik verzin wel wat!

Hoop dat jullie een leuke kermis hebben gehad in Venray!
Het aftellen is voor mij nu toch wel echt begonnen! Over 7 weekjes ben ik weer thuis!!! :)

Liefs,
Hanneke

  • 15 Augustus 2011 - 20:08

    Jacqueline:

    Het was wel schrikken toen we op het nieuws hoorde dat de rellen ook in Manchester uitgebroken waren.
    Gelukkig is het nu weer rustig, en ja nog maar 48 dagen dat is aftellen.
    Tot gauw!!!!

  • 16 Augustus 2011 - 06:06

    Sanne:

    In dit geval is het fijn dat je ver van het centrum woont ;). Gelukkig heb je er dus niks van meegekregen.
    Tot over 7 weken!

    xx

  • 16 Augustus 2011 - 06:07

    Marloes:

    Ha ja ik vroeg me al af wat je er daar van zou merken! Het zag er op tv allemaal heel onwerkelijk uit...
    Succes met verzinnen wat je gaat doen :-)
    xx Marloes
    PS kermis was leuk ja!

  • 17 Augustus 2011 - 11:56

    Loes:

    Wat fijn dat je niet midden in die rellen zit zeg! De beelden op tv zijn namelijk best heftig.
    Gelukkig maar dat je niet hartje centrum woont!

    Aftelze :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Going to Manchester!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2011

Home sweet home

26 September 2011

Just 2 more weeks!

18 September 2011

Laatste weekjes

11 September 2011

Happy Birthday!

04 September 2011

September!
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 19176

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: