September! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu September! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

September!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

En toen was het gewoon ineens al september! Mijn laatste maandje hier! En alsof het dan ineens weer mooi weer mag zijn, hadden we op 1 sept gewoon super mooie dag! Niet heel warm, maar wel zonnetje en mooie blauwe lucht! Doet een mens toch goed om weer eens wat anders dan alleen maar grijze lucht te zien ;) haha

Lekker kort weekje gehad deze week, maar wel paar lange dagen gemaakt op het lab! Op donderdag was er ook een interessant praatje van iemand van het NKI (Nederlands Kanker Instituut) :) Verder kreeg ik ook ineens te horen dat ik deze week een presentatie moet geven, zodat de baas kan zien of ik nou wel begrepen heb wat ik hier al die tijd gedaan heb (als dat niet zo is, is dat grotendeels hun eigen schuld!) maar goed, nou moet ik dus koemnde week mijn verslag af zien te krijgen (wat stiekem nog best veel werk is), een presentatie maken, en ook nog labwerk doen! pfff, dit gaat een zware week worden! Maar goed, als het lukt, heb ik wel wat minder stress aan het einde, en krijg ik misschien nog wat feedback zodat ik mijn verslag kan verbeteren (al vraag ik me dat af, aangezien ik tot nu toe nog geen feedback heb gehad :() maar goed we zullen zien! Even doorzetten!

Van de week ben ik met Maddy en Helen gaan eten bij de Japanner. Best grappig, had nog nooit Japans gegeten, en moest ook nog met stokjes eten! Maar Helen was bang dat mijn eten koud zou worden (hihi) dus heeft maar een vork voor mij gevraagd! Maar was wel lekker eten! Verder had ik ook geregeld dat ik deze week een Tshirt zou krijgen van een van de brandweermannen hier :) Maar toen ik die woensdag op wou gaan halen, kregen ze net een uitruk. Was wel raar, duurde echt lang voordat ze dan uiteindelijk wegreden! Maar ja was niet veel spannends, blijkbaar stond ergens een boom in brand. Maar toen moest ik dus donderdag weer terug (jaja ze kennen me onderhand hier bij de brw :P), en toen bleek dat hij nog niet echt het shirt had wat hij mij beloofd had, dus nou hoop ik dat ik m dan deze dinsdag op kan halen :)

Vrijdag na het werk ben ik met Helen en haar vrienden wat gaan drinken bij de Red Lion! Was wel gezellig! :) maar waren vrij op tijd weer thuis, aangezien we zaterdag een dagtripje gingen maken met de meiden van het huis (de jongens konden niet mee). Dus op zaterdag morgen zijn we met de trein naar Harrogate gegaan. Dat is een spa-stadje in de buurt van York. Daar wouden we eigenlijk een high-tea gaan doen, maar het was zo druk bij de tea room dat we maar gewoon ergens zijn gaan lunchen. Daarna hebben we bij tourist information nagevraagd wat er te doen was in Harrogate, en zijn we naar het Royal Pump museum geweest. Dat zou de geschiedenis als spa-stad moeten weergeven, maar dat viel ontzettend tegen! Aan het einde mocht je het sulfur-water proeven, maar het stonk zo erg dat ik me er maar niet aan gewaagd heb ;) Daarna hebben we een wandeling gemaakt door het mooiste park van GB (tenminste dat werd verteld) en hebben we daar midgetgolf gespeeld. Was alleen beetje vaag, aangezien er niet echt regels waren. Maar was wel grappig! Daarna zijn we thee gaan drinken in Betty's tea room (schijnbaar heel bekend), wat toch ook wel heel Engels leek ;) Omdat we de trein net gemist hadden zijn we nog in een kroeg wat gaan drinken, en daarna weer met de trein terug. Was een lange dag, aangezien de trein ook nog vertraging had enzo. Vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen en daarna de hele dag aan mijn verslag gewerkt! Data uitgewerkt en geprobeerd mijn resultaten een beetje te verwoorden! Maar moet toch nog veel schrijven voordat het af is :( HOop dat me dat deze week gaat lukken!

Maar ja gelukkig is het eind van deze week wel party time ;) Eens zien hoe ze in Engeland mijn verjaardag vieren! ;) haha ben benieuwd!

Liefs,
Hanneke

  • 05 September 2011 - 05:35

    Inge:

    Zal ook weer eens een keer een berichtje achterlaten...
    De tijd vliegt he! Ik begin hier vandaag alweer aan mijn laatste week... Dus van het weekend ook bezig geweest met mijn eindverslag. Vanavond nog even een laatste blik erop werpen en morgen mijn eindgesprek...
    Succes met je verslag en presentatie! En tot snel! Xx

  • 05 September 2011 - 06:07

    Loes:

    Dan moet je zo hard aan je verslag typen, en neem je ook nog tijd om zo'n verhaal te typen :-)
    Fijn dat je ook mooie dagen hebt daar. Wij gelukkig hier ook. Dit weekend voor het eerst dit jaar! aan het water gelegen in het zonnetje.
    Succes met hard werken deze week en natuurlijk een fijne laatste maand.
    Groetjes uit het nu weer herfstachtige Nederland

  • 05 September 2011 - 10:36

    Marita:

    Ik herinner me nog dat er in York ook een Betty's tearoom was waar een lange rij buiten voor de deur stond. Fijn dat je daar nu ook gegeten hebt al was het geen High tea.
    Fijne verjaardag donderdag.

  • 08 September 2011 - 08:20

    Mia Boots:

    Hallo Hanneke , van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er maar een fijne dag van ondanks je werk . Stuur nog wel even een antwoord op je kaartje. Groetjes Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Going to Manchester!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2011

Home sweet home

26 September 2011

Just 2 more weeks!

18 September 2011

Laatste weekjes

11 September 2011

Happy Birthday!

04 September 2011

September!
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 19150

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: