Holiday! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Holiday! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Holiday!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

31 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Maandag ben ik weer op tijd naar het lab gegaan, en heb toen een beetje met Dragana besproken wat ik nu de komende 2 weken mag gaan doen, nu zij op vakantie is! Ga deze 2 weken even flink knallen, hopen dat ik dan daarna ook nog dingen mag doen, zodat ik tenminste mijn verslag kan afmaken! Maar goed, dat is nog maar even afwachten!

Rond 3 uur ben ik op het lab gegaan om Guus en Tessa op te gaan halen op het trein station nadat zij met de trein van Leeds naar Manchester waren gekomen. Na even zoeken, hebben we elkaar gevonden en toen heb ik ze meegenomen naar mijn kamertje :) Het was echt heerlijk weer! Lekker zonnig, en rond de 22 graden :) Na even bijgekletst te hebben op mijn kamer, zijn we naar de Red Lion gegaan, voor een heerlijke engelse pint 'cider & black' en natuurlijk ook lekker Engels pub eten! Helen was daar ook met haar vrienden, Sam en Jesse, dus daar zijn we gezellig bij gaan zitten en hebben we heerlijk van de zon genoten! Daarna hebben we nog n spelletje gespeeld en toen was de eerste dag alweer voorbij!
Op dinsdag hebben we de tour door Manchester gedaan (ja alweer, moet stadsgids worden hier ;) haha). Het was weer prachtig weer, dus hebben echt van de stad kunnen genieten! heb ze het stadhuis en de central library laten zien, en alle kerkjes in Manchester. Was heel gezellig! En hebben natuurlijk ook weer veel fotos gemaakt :) Daarna hebben we natuurlijk weer n heerlijke pint cider gedronken in de oudste kroeg van Manchester, en daarna nog beetje gewinkeld en toen weer terug naar huis gegaan! Daar hebben we een soort van curry gemaakt met pasta, en daarna lekker filmpje gekeken op de bank :)
Op woensdag zijn we met de trein naar Chester geweest! Toen we daar kwamen stond de peetoom van Helen een speech te geven op het centrale kruispunt van Chester, in traditionele kledij, best grappig om te zien! Daarna hebben we over de Romeinse stadsmuren gelopen, en hebben de Romeinse tuinen en amphitheater gezien. Ook nog langs town hall en de kathedraal gelopen, en toen hadden we Chester helemaal gezien :) Op de weg naar huis nog heerlijk fastfood gegeten en toen savonds weer lekker relax n filmpje op de bank gekeken ;)
Donderdag was het alweer de laatste dag van de vakantie! Guus en ik hadden thuis al afgesproken dat we samen naar Old Trafford (stadion van Manchester United) zouden gaan. Dus op donderdag morgen was het dan zover en zijn we met de bus er naar toe gegaan. We moesten een uur wachten voordat we met de tour mee konden, maar hebben eerst door het museum gelopen, en daarna lekker gelunched in de kantine van het stadion. De tour was echt wel de moeite waard! We hebben veel kunnen zien! Hebben op de tribunes gezeten, kleedkamers van de spelers gezien, op de bank van de reserve spelers mogen zitten en door de tunnel gelopen waar de spelers normaal opkomen :) Aan het eind van de tour kregen we ook nog een officieel certificaat dat we deel hebben genomen aan de tour :P
Daarna zijn we naar het Manchester museum geweest (jaja voor de 3e keer ;)) blijft toch wel een leuk museum! Daarna hebben we nog beetje gerelaxed op mijn kamer en ons klaar gemaakt voor de pubquiz met mijn collegas :) In de kroeg hebben we weer lekker engels gegeten met zn alle en daarna meegedaan aan de quiz, waarbij we ook nog 3e zijn geworden (van de 20 ofzo) dus dat hadden we toch vrij netjes gedaan :) Was een hele gezellige avond!

Op vrijdag morgen gingen Guus en Tessa alweer naar huis :( Was echt een heerlijke week! Heel veel lol gehad, en ook nog super mooi weer ;) Maar daarna moest ik weer naar het lab! Daar heb ik mijn proefjes een beetje ingepland voor de rest van de week, en de dingen die ik moest doen gedaan op het lab en rond 3 uur ben ik maar weer naar huis gegaan :) Savonds hadden we met alle huisgenoten afgesproken om weer eens wat samen te drinken. Was op zich wel gezellig, alleen hadden ze zich allemaal wel heel erg zat gezopen, dat ik het rond half 1 toch wel echt gehad had, en dus lekker in mijn bedje ben gekropen! Op zaterdag ben ik redelijk op tijd opgestaan en heb ik mijn kamer weer opgeruimd en nog even naar het lab geweest! Onderweg zag ik dat er ergens brand was en dat de brandweer daar naartoe ging. Dus toen ik klaar was op het lab heb ik een poging gedaan om te gaan kijken, maar het bleek toch wel erg ver weg! Dus ben toch maar weer omgedraaid! Daarna heb ik verder opgeruimd, en rond 5 uur ben ik naar Rosa gegaan voor een BBQ :) was gezellig, waren alleen heel veel Spaanse en Italiaanse mensen, die elkaar prima verstonden, alleen ik niet! haha Maar was gezellig! Daarna ben ik nog met Michelle wat gaan drinken bij Fuel en daarna zijn we bij Michelle thuis gaan zitten en hebben we nog wijn gedronken en weer gezellig bijgekletst! Daarna ben ik daar blijven slapen, en op zondag morgen zijn we gezellig in Chorlton gaan ontbijten. Daarna ben ik weer naar het lab geweest om wat dingen op te zetten voor morgen, en daarna nog wat dingen geregeld! Tijd gaat snel, over 9 weken, ben ik alweer thuis! Moet toch eens gaan plannen wat ik dan nog allemaal wil gaan doen ;) haha
Maar deze week eerst maar eens flink gaan knallen op het lab :)

Liefs,
Hanneke

P.S. fotos van de vakantie met Guus en Tessa zijn hier te vinden:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150285813623617.344330.677818616&l=f1225767b7&type=1
.
.

  • 31 Juli 2011 - 19:32

    Tessa:

    ik wil maar ff 1 dingetje toevoegen:

    'I got the mo-o-oo-O-ooo-O-ooo-ves like Jagger!'

    hihihihi. was super! :D

  • 31 Juli 2011 - 19:51

    Marita:

    Wat fijn dat jullie zo'n goed weer gehad hebben en wat een leuke foto's.
    Hier is het de hele week regenachtig geweest.

  • 01 Augustus 2011 - 07:25

    Loes:

    Succes met "knallen op het lab" :-)

  • 01 Augustus 2011 - 18:40

    Jos:

    Heey tante pollewop..
    mooi dat verslag..dat knallen en zo..
    maar even concreet..
    lees niks over de training voor de marathon :)

    Su6 there and....behave..
    grtz uut gran canaria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Going to Manchester!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2011

Home sweet home

26 September 2011

Just 2 more weeks!

18 September 2011

Laatste weekjes

11 September 2011

Happy Birthday!

04 September 2011

September!
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 19171

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: