Manchester Day - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Manchester Day - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Manchester Day

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

19 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Deze week de hele week thuis aan mijn verslag gewerkt! Een saaie week dus, maar ja het zal toch moeten gebeuren. Was nog een redelijke uitdaging aangezien ik alleen maar n houten stoeltje als bureaustoel heb (vond mijn rug iets minder prettig). Maar goed, op donderdag nog even naar het lab geweest voor labmeeting, en toen was ik alleen maar blij dat ik de rest van de week thuis was, aangezien iedereen daar nog steeds half ziek is/ aan het worden is! Gelukkig had ik wel een leuk tripje om naar uit te kijken deze week :)

Dus op vrijdag middag was het dan zover... tijd voor een tripje naar Wales! Michelle en ik hadden op het station afgesproken, en na wat eten en een heerlijke boost smoothie te hebben gehaald zijn we in de trein gaan zitten. Gelukkig konden we een plekje vinden met een tafeltje, zodat we onze sandwiches konden eten, en lekker wat bier konden drinken, aangezien de reis meer dan 2 uur duurde. Toen we in Llandudno aankwamen regende het daar behoorlijk :( Dus toen zijn we door de regen, langs het lege strand naar ons hotel gelopen. Dit was echt een leuk klein B&B met een hele vriendelijke vrouw. Ze vertelde ons meteen wat over Llandudno en waar we savonds wat konden gaan drinken, en heeft ons daarna de kamer laten zien! Echt schone kamer, met een eigen badkamertje, en een wc met een elektrische shredder dr in! (beetje jammer dat dat veel herrie maakt). Nadat we een beetje weer een beetje opgedroogd waren, zijn we naar The Washington gegaan voor een 'pint'. :) Toen we daar kwamen was er bijna niemand in het kroegje, maar het zag er wel gezellig uit! Met celtische schilderingen op het plafond enzo :) Gezellig zitten kletsen en bier gedronken. Toen kwam er een bandje, maar dat was niet echt een succes! Het meisje wat aan het zingen was wist de helft van de tekst niet! En het klonk ook niet bepaald geweldig! Dus na een tijdje zijn we toch maar terug gegaan om lekker in ons bedje te kruipen!
Toen we zaterdag morgen wakker werden scheen de zon :) Dus om half 9 gingen we naar beneden voor een heerlijk (vegetarisch) engels ontbijt! Daar kun je wel even op vooruit ;) Naast ons zaten een man en vrouw uit Utah, die 2 weken door Engeland aan het reizen waren en die om reis tips vroegen (die wij niet konden geven ;)). Na het heerlijke ontbijt hebben we onze spullen gepakt en daarna zijn we naar de promenade (en het strand) gelopen van Llandudno. In het begin was het nogal bewolkt, maar aan het eind van de morgen trok het helemaal open en hadden we een mooie blauwe lucht, met zonnetje. Jammer dat het niet heel warm was, maar toch was het heeerlijk! Toen zijn we de 'pier' opgelopen, wat de langste was van Wales. Op de 'pier' waren allemaal kleine winkeltjes en kinderattracties :) wel leuk om te zien. Daarna wouden we met de kabelbaan de heuvel op, maar door de wind ging de kabelbaan niet meer. Dus toen zijn we met een kabelgetrokken tram naar boven gegaan. (de enige die nog operationeel is in Engeland). Halverwege moesten we van tram wisselen. Het uitzicht boven op de berg was prachtig met de blauwe lucht en de schaapjes. We hebben ook de geiten gezien die daar schijnbaar beroemd ofzo zijn :) Het waaide dr wel flink, maar even lekker uitwaaien is ook niet verkeerd ;) Daarna zijn we door de grasheuvels naar beneden gelopen naar het tramstation halverwege, en toen met de tram helemaal naar beneden. Beneden hebben we heerlijk op het strand wat frietjes gegeten :) Daarna hebben we de bus gepakt naar Conwy zodat we Conwy Castle konden gaan bekijken. Het is een mooi kasteel, en ook nog redelijk intact! Alle muren staan nog, maar alle vloeren en daken zijn er vanaf wat toch wel een vreemd beeld geeft! Je kon wel in alle torens klimmen wat weer een mooi uitzicht gaf, aangezien er een haven naast het kasteel lag met allemaal kleine bootjes dr in :)
Toen waren we onderhand wel aardig moe, dus zijn we naar het station gelopen om de trein terug naar Manchester te pakken. Was rond 8 uur weer thuis, en helemaal kapot! Hebben echt mega veel foto's gemaakt, maar een selectie hiervan is te vinden via de link onderaan dit berichtje. Het was echt een heerlijk uitstapje! Lekker uitwaaien en eens echt toerist zijn hier! Wat van de omgeving zien! haha

Na een heerlijke nacht slapen ben ik vanmorgen met Maddy gaan ontbijten in Fuel, en daarna met Maddy en Helen naar de Manchester Day Parade gaan kijken, waar een vriendin van Helen (Jessie) in meeliep :) Gelukkig was het vandaag ook mooi weer, dus ideaal om de optocht te bekijken. Maar nu weet ik wel hoe ze het hier oplossen dat ze geen carnaval hebben! Ze hebben gewoon optochten omdat het kan, en houden gewoon verkleed feestjes voor verjaardagen enzo! Maar doe mij toch maar carnaval ;) Zelfs de politie en brandweer liepen hier mee in de optocht :) Daarna zijn we nog in een kroegje wat gaan drinken waar ze heel veel belgische bieren hadden. Dus ik heb een 'pint' of Kriek gehad :) Heerlijk!

Na een heerlijk en druk weekend morgen weer terug naar het lab! HOop dat ik een paar leuke experimenten kan doen deze week! En dan maar weer nieuwe tripjes gaan plannen voor de komende weekenden :)

Liefs,
Hanneke

P.S. foto's:
Wales: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150237631718617.331217.677818616&l=d3948a3402
Parade:

• 20 Juni 2011 - 18:13

Sanne:

Ha bierliefhebber! ;)
    Mooie foto's hoor! Tis daar toch best mooi! En het bier smaakt je nog steeds goed lees/zie ik! Haha!
    Geniet er maar lekker van he! ;)

xxx

• 20 Juni 2011 - 20:06

Marita:

Gelukkig was het zaterdag droog in Wales. Ons uitstapje naar Antwerpen was natter. Het is hier regenachtig weer. (zoals jij gewend bent) Gelukkig gaan we vanaf zaterdag de zon opzoeken in Frankrijk.

• 03 Juli 2011 - 11:56

Anouk:

Wat een bier, wat een bier... Wat een feest! ;)