Its true... it always rains in Manchester! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Its true... it always rains in Manchester! - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Its true... it always rains in Manchester!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje op mn site heb gezet... maar vorige week was een rustige week! Gewoon de hele week gewerkt, en savonds even lekker niks gedaan... wat soms best lekker is als je met zoveel mensen in 1 huis woont!
Verder was er deze week ineens een kaart uit Venray :) Altijd leuk om post te krijgen, en mijn collage aan de muur uit te breiden met NLse kaarten :)

Op vrijdag avond ben ik met Michael nog even naar de Red Lion geweest om een pilsje te gaan drinken, aangezien Helen (huisgenoot) daar met wat vrienden zat.
Vorige week zaterdag heb ik aan mn verslag gewerkt door een aantal artikelen eens goed door te lezen. Moet binnenkort maar eens een week thuis werken en echt de introductie van mijn verslag gaan schrijven! Op zondag hadden mn huisgenoten een BBQ geplant omdat de vriend van Carlos dat weekend hier op bezoek was... het was de hele dag echt slecht weer... dus hadden de BBQ al afgelast en verandert in een gewoon feestje... maar toen ineens rond 6 uur kwam de zon tevoorschijn met een strak blauwe lucht (Thanks Anouk ;)) Dus toen heeft Michael toch de BBQ aangestoken, maar toen had natuurlijk bijna niemand vlees bij, dus was een beetje een aparte BBQ. Daarna hebben we nog met zn alle Cranium gespeeld! Heel leuk bordspel waar je bij moet uitbeelden, en tekenen enzo :)

De rest van de week gewoon weer op het lab rond gehobbelt. Kreeg zelfs na 2 maanden ineens een kennismakings praatje van het instituut. Op zich wel interessant, nu blijkt dat het ziekenhuis naast ons het grootste/beste kanker ziekenhuis van Europa is! En het paterson instituut schijnt ook aardig goed bekend te staan, dus dat is altijd leuk om te weten :) Alleen de 2e helft van het praatje ging over health en safety... krijg ik een praatje over brandbestrijding... net of ik dat niet weet. Maar goed de andere mensen natuurlijk niet dus heb me maar een uur verveeld. Verder wouden we dinsdag avond weer mee doen aan de pub quiz van Fuel, alleen was het daar zo druk dat we daar niet met iedereen konden zitten (aangezien iedereen veel mensen uitgenodigd had) dus toen zijn we maar gewoon in een kroegje wat gaan drinken. Verder weer lekker rustig aan gedaan deze week, en vrijdag lekker film gekeken. En toen zaterdag met Michelle en Duncan naar Chester geweest. Dit is een dorpje met veel oude gebouwen in de Tudor stijl! Heel mooi, zijn alleen niet heel lang daargeweest. Maar mijn huisgenoot Helen komt daar vandaan en heeft al aangeboden om me een keer de rest van Chester te laten zien :)
Savonds ben ik met Maddy en Jenny nog naar de Red Lion geweest om wat te drinken en daarna hebben we bij Jenny thuis nog een keer Cranium gespeeld! Gister ben ik naar de housewarming van Ricardo geweest (oud-huisgenoot) die ook bij de Paterson werkt. Was gezellig feestje, zijn echt heel aardige mensen!

Vandaag is het hier een feestdag (laatste maandag van mei) dus had ik vrij. Daarom ben ik rond de middag bij de brandweer van Withington gaan kijken bij hun oefening! Maar de dingen gaan daar eigenlijk hetzelfde als hier. Ze hebben hier vorige week een nieuwe wagen gekregen (de enige die ze in de kazerne hebben) dus ze waren gewoon wat basis oefeningen aan het doen. Zo hebben ze afegelegd op open water, en waren ze op hoogte met lage en hoge druk aan het spuiten. Alleen hebben hun geen ladderwagen, maar een mega grote ladder (van 100 kg!), wat hebben wij dan toch een luxe ;) Verder hebben ze me de kazerne nog een keer laten zien en wat vragen gesteld over het systeem in NL. Maar omdat ik hier niet verzekerd ben voor de brandweer mocht ik niet mee oefenen en niet mee in de wagen toen ze smiddags ergens gingen kijken. Maar ga toch nog proberen te regelen of ik niet een keer een oefening mee mag draaien, en heel misschien zelfs een shift! Maar goed dat is nog even afwachten.

Zo dat was weer een update van mijn engelse avonturen :)Het is hier de afgelopen weken nog altijd slecht weer :( Alleen maar regen en redelijk fris, geen korte mouwen :( Hoop toch niet dat die 2 weken de zomer in Manchester waren!

De fotos zijn te vinden op:
Chester: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150220707828617.325436.677818616&l=472227a9c2
Brandweer: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150220704948617.325434.677818616&l=510efea556

Liefs,
Hanneke

  • 30 Mei 2011 - 19:17

    Marloes:

    Heej leuk om weer wat van je te horen :-D Dat bordspel klinkt wel vet en ook leuk dat je ook daar met de brandweer bezig bent! Veel succes en plezier weer de komende tijd :-)
    xxx

  • 31 Mei 2011 - 08:51

    Marita:

    Het is duidelijk dat je je daar niet verveelt. Als ik naar de weersvoorspelling kijk wordt het weer daar nu wel beter. Hier regent het vandaag.

  • 31 Mei 2011 - 18:04

    Sanne:

    Leuk zeg dat je bij de brandweer bent gaan kijken! Zou leuk zijn als je een keertje mee mag he ;).

    Verder lees is dat de biertjes nog altijd goed smaken haha. Goed bezig!

    xxx

  • 31 Mei 2011 - 22:04

    Lonneke:

    Hey!

    Leuk om weer wat van je te horen! Ik hoor dat de pubs in Engeland je nog steeds niet vervelen! ;)

    Wel jammer van het weer daar. Dan hebben we het hier (ondanks de regen van vandaag) toch een stuk beter getroffen!

    Xx

  • 05 Juni 2011 - 20:44

    Paul:

    Ha Hanneke, leuk weer eens wat te lezen. Bedankt voor je SMS voor mijn verjaardag. Ja ben nu officiel een ouwe sok.. Groeten en tot ziens. Knuffel Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Manchester

Going to Manchester!

Recente Reisverslagen:

07 Oktober 2011

Home sweet home

26 September 2011

Just 2 more weeks!

18 September 2011

Laatste weekjes

11 September 2011

Happy Birthday!

04 September 2011

September!
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 19178

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: