Vervolg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 September 2007 | Australië, Brisbane

Hey,
Ik ga mijn eigen verhalen vanaf nu op deze site zetten. De verhalen van de eerste 4 weken zijn te lezen op: rachelenhanneke.waarbenjij.nu.
Deze week ben ik gewoon de hele week naar school geweest, eindelijk duidelijkheid gekregen over mijn opdracht. Ik ga onderzoek doen naar een nieuw gevonden gen, waarvan nog niet precies ontdekt is wat de functie ervan is. Ze weten dat een deel een 'inactive kinase' is en dat het andere deel voor celdood kan zorgen. Nu ga ik onderzoeken welk deel nu precies voor die celdood zorgt en wat er gebeurt als je de 'inactive kinase' muteerd zodat ie wel actief is. Heel interessant dus. Ik moet literatuur uit gaan werken over macrofagen (onderdeel van je imuunsysteem) en TLR signaling, dus ik moet nog veel doen. Ook moeten we hier veel lezingen volgen over projecten van andere, dus het is hier echt heel leerzaam.
Woensdag avond is de neef van Rachel ons op komen zoeken in Brisbane. Donderdag avond zijn we met zn 3e gaan eten bij Vespa pizza (restaurant van David) en daarna wat gaan drinken in een bar in the Valley. Vrijdag zijn we met een huur auto naar Lone pine koala sanctuary geweest. Heb een koala geknuffeld en kangaroos gevoerd, en echt heel veel fotos gemaakt van vogels, kangaroos en koalas. Daarna zijn we nog naar Mount Coot-tha geweest om Brisbane bij daglicht te zien. Daarna hebben we de auto terug gebracht en zijn we naar de stad gegaan. Na ff te hebben gewinkeld zijn we bij de coffee club gaan eten en daarna in een Irish pub wat gaan drinken. Daar waren tapdansers, dat was echt mooi om te zien. Daarna redelijk op tijd met de taxi naar huis want zaterdag moeste we weer vroeg op om de auto in te pakken. Om half 9 hebben we David uit bed geschopt want hij moest de auto in pakken en als Mel terug was gingen we naar de ferry en daarmee naar Stradbroke Island (Strattie). Toen we op eiland waren zijn we eerst naar de andere kant gereden waar we met 8 andere mensen een huis hadden gehuurd. Die mensen waren er al want die zijn er allemaal vrijdag al heen gegeaan. Toen we daar waren hebben we de spullen uitgepakt en ons omgekleed om naar het strand te gaan, Cylinder beach. Was echt heel mooi strand, met mooie helder blauwe zee. Ik heb daar ook nog dolfijnen zien zwemmen :D Na de hele dag op het strand te hebben gelegen (en alleen mn rug een beetje te hebben verbrand) gingen we nog ff naar een pub waar we wat bier hebben gedronken en toen terug naar het huis op het eiland. Daar hebben we spagetti gegeten (en speciaal voor mij een bord zonder vis :P) Na het eten heb ik met David, Simon, João, Elena en Elco gepokerd. Ik was zelfs 3e geworden. Was wel gezellig. We hadden ook autos om in te zetten want we hadden geen fiches, en ik had een brandweerauto :D die heeft mij geluk gebracht ;) Rond half 1 zijn we maar gaan slapen want toen lag al bijna iedereen in bed. Zondag zijn we na het ontbijt na een ander strand gegaan: Main beach. Dat strand loopt echt langs de hele rand van het eiland (andere was klein stukje tussen rotsen). Bij main beach kon je ook een bushwalk doen waar we over de rotsen langs het water liepen. Was echt super mooi, en toen hebben we ook nog walvissen zien zwemmen, want die migreren (of hoe je het ook noemt) daar nu voorbij. Was echt mooi om te zien, heb ook nog een zeeschilpad gezien! :D Daarna hebben we nog een lekkere ijs gegeten en zijn we weer terug gegaan naar het strand. Na nog wat langer op het strand te hebben gelegen zijn we terug gegaan naar het huis om de auto in te pakken en het huis schoon te maken en daarna nog ff naar de pub gegaan om nog wat bier te drinken en toen weer met de auto naar huis. We hadden echt geen zin om te koken, dus we zijn met zn 3e Rachel, Elco en ik bij het thaise restaurantje op de hoek gaan eten. Was heel lekker, maar wel veel, dus we hebben wat over was in een doggybag meegenomen als lunch voor vandaag! :D Na het eten is Elco met de taxi naar het vliegveld gegaan om weer naar huis toe te vliegen. Het was echt een heel leuk weekend, en ben ook eindelijk hier een beetje verkleurd, de winter is nu toch eindelijk bijna voorbij hier. Volgend weekend ga ik me verjaardag vieren bij Vespa pizza, en ik mag me eigen pizza ontwerpen dus dat gaat helemaal goedkomen!! Ik hou jullie op de hoogte ;)

Cheers Haza

  • 03 September 2007 - 11:13

    Loesje:

    Hey Hanneke,
    ik word helemaal jaloers ;-) als ik dit verhaal lees joh! Koala's knuffellen, aan het strand liggen, walvissen en dolfijnen zien. Wauw!
    Geniet er maar van!

  • 04 September 2007 - 12:12

    Thegroover:

    hoi schat ik zal eens kijken of ik het er op kan krijgen hoor:P

  • 04 September 2007 - 13:28

    Marita:

    Prachtige foto's. Kijken of het bericht er nu op komt want lukt steeds niet

  • 04 September 2007 - 16:58

    Marloes:

    NICE!!!!! :-D Koala is echt te poepie...

  • 04 September 2007 - 19:48

    Irma:

    Hoi Hanneke, dankzij je moeder ben ik weer helemaal bij over je website. Ik ga je een heel gezellige verjaardag toewensen en dat moet vast een heel creatieve pizza worden a.s. zaterdag. Van harte gefeliciteerd en heel veel succes en ook veel plezier daar in Australie. Volgens mij beleef je ook heel spectaculaire dingen daar, walvissen, koala's, dolfijnen....
    Geniet en groetjes,
    Irma.

  • 05 September 2007 - 08:23

    Wouter:

    he lieverd, ik mis je echt heel erg.... vanaaf bonddscheidsrechtersopleiding heel veel zin in.... ik zou alleen wel heel graag bij joiu zijn en al die mooie ervaringen met je delen... hvj xxx je aardbei

  • 05 September 2007 - 09:16

    Lou:

    Super vet allemaal!! Leuk om te horen dat je zo'n leuke dingen doet! We moeten snel maar weer s msnen (ja sorry mijn fout dat ik er zo weinig ben! ;)) Genietze!!

  • 05 September 2007 - 18:51

    Irene:

    Ha, die Hanneke,
    Leuk om te leze
    n wat nu je opdracht inhoudt.
    Klinkt heel interessant, al snap ik er als leek natuurlijk niks van.
    Jullie mam gaf net een telefoontje dat je van site veranderd bent, en dat vind ik leuk om weer door te krijgen.
    Ik blijf je volgen, da's zeker.
    Lief he, al die dieren!
    Hoie woh, en succes met je opdracht!
    Irene

  • 05 September 2007 - 21:34

    Jacqueline:

    Te gek allemaal,echt om jaloers op te worden wat een avontuur!
    Maar goed dat je er foto's bij plaats anders zou ik het niet geloven.(prachtig)
    ja en je opdracht dat gaat boven mijn pet.
    Maak ook een foto van je fantasie (verjaardag) pizza.Ik schrijf morgen weer.

    groetjes :)

  • 06 September 2007 - 18:58

    Jacqueline:

    Oeps,ik bedoel 8 sept schrijf ik weer.

  • 07 September 2007 - 21:41

    Ron:

    He Hanneke,
    gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt. Leuke foto's hoor! We missen je wel al een beetje in de ploeg, dat is toch een goed teken haha.
    Heel veel succes nog en we houden contact.
    Groetjes Ron

  • 08 September 2007 - 15:50

    Kees:

    Jij moet allemaal moeilijke dingen leren :P in het Engels ook nog! Ik hoop dat je nog vele koala's mag knuffelen en geen trap krijgt van een emu of kangeroo.

    Groetjes van Kees

    PS: Probeer eens een keer krokodillenvlees te eten, je weet niet wat je proeft!

  • 08 September 2007 - 18:32

    Peettante:

    HARTELIJK GEFELICITEERD HANNEKE
    En bedankt voor de heerlijke appelvlaai het was smullen,ook de versiering was erg mooi gedaan, we hebben nog op je geproost maar toen had jij je verjaardag waarschijnlijk al achter de rug.
    Hopelijk heb je een fijne dag gehad.

    Heel veel groetjes van de boy's en ikke.
    (: (: (: (: ):

  • 09 September 2007 - 10:55

    Paza:

    Hey,

    Haza de jongs van de ploeg beginnen je ook te missen, goed he

  • 10 September 2007 - 12:22

    Jan Willems :

    Hallo Hanneke,
    Mooi om te zien dat het zo goed bevalt en je het naar je zin hebt.
    Bij deze wou ik je nog een bestelling doen s.v.p. een kangaroe en een koalabeertje. De kleur maakt niet uit kies maar welke jij het moooiste vindt, inpakken hoeft ook niet. Alvast bedankt.
    Nog veel plezier en tot horens.

    groetjes Jan

  • 20 September 2007 - 21:21

    Stefan:

    Leuk te zien en horen dat je het naar je zin hebt. ondertussen al wat verder met je inactieve kinase en de macrofagen denk ik, klinkt interessant.... groetjes uit een brandvrij Venray

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Going Down Under

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2008

New Zealand

06 Januari 2008

photos new zealand

02 Januari 2008

Happy new year from New Zealand

21 December 2007

afronding stage!!!

16 December 2007

Secret Santa
Hanneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 36
Totaal aantal bezoekers 19172

Voorgaande reizen:

30 Maart 2011 - 02 Oktober 2011

Going to Manchester!

29 Juli 2007 - 16 Januari 2008

Going Down Under

Landen bezocht: