Holiday with mom and dad - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu Holiday with mom and dad - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Hanneke Peeters - WaarBenJij.nu

Holiday with mom and dad

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Na een super maar drukke vakantie kan het zijn dat dit weer een lang verhaal wordt! Sorry!

De 3 dagen werken vlogen zo voorbij aangezien Rosa iedere dag op tijd naar huis wou omdat haar ouders (vanuit Italie) ook 2 weken hier op bezoek waren. Dus mocht ik iedere dag weer rond 3 uur naar huis :) Vrijdag was het hier een vrije dag aangezien het 'the royal wedding' was. S morgens heb ik met mijn huisgenoten naar de bruiloft gekeken, en daarna heb ik het huis helemaal schoon gemaakt voor mijn bezoek. En rond 4 uur stonden ze dan ineens bij mij voor de deur :) Was wel leuk om pap en mam ineens weer te zien! Na wat engelse donuts heb ik ze het buurtje waar ik in woon - Withington - laten zien, en daarna zijn we in een echte Engelse Pub (the Red Lion) een 'a pint of beer' en 'fish and chips' gaan eten. Toen we daarvan naar huis liepen kwamen we langs de brandweerkazerne van Withington. De mannen waren daar net van dienst aan het wisselen en liepen dus de hele auto na om te controleren of alles erop zat en nog werkte. Pap en ik konden het natuurlijk niet laten en zijn even gaan kletsen. Andy heeft ons een rondleiding door de kazerne gegeven, en ik mag altijd nog een keer terug komen om naar een oefening van hun te gaan kijken. Over 2 maanden krijgen ze hier zelfs een nieuwe brandweerwagen, dus hij zei dat ik dan zeker eens terug moest komen! S avonds zijn we met mijn huisgenoten Maddy en Michael wat gaan drinken in een echte Engelse Pub (volgens hun) gaan drinken in de stad. Heel gezellig, een kroegje met kleine kamertjes met allemaal bij elkaar geraapt meubilair.

Zaterdag was het dan tijd om de toerist uit te gaan hangen in Manchester! Met een audio tour zijn we langs de belangrijkste gebouwen gelopen in Manchester. Zo zijn we langs het gemeentehuis en the central library (waren allebei dicht!) gelopen, en kwamen we voorbij het museum of science and industry. HEt was een heerlijke dag met strak blauwe lucht en zonnetje, het heeft alleen de hele dag flink gewaaid. In het centrum hebben we nog the manchester cathedral gezien en zijn we in the Wheel of Manchester geweest. Daarna zijn we savonds gaan eten bij een restaurant op 'the curry mile'. Dit is een stuk straat waar allemaal Indiase (en die kant op) restaurantjes en winkeltjes liggen, en omdat ik hier altijd langs kom met de bus en het bekend is voor Manchester wou ik daar een keer gaan eten. Nou... dat was een hele ervaring! De Engelsen maken hier echt het vooroordeel waar dat ze zich helemaal kapot zuipen! Toen wij in een restaurantje zaten was er een groep Engelse meiden die echt mega bezopen waren, en super veel herrie maakten, je kon elkaar nauwelijks verstaan! Ze waren zo zat dat ze het water gewoon uit de kan dronken, ipv het eerst in een glas te gieten. Al met al een hele ervaring dus!

Zondag zijn we met de auto naar het Peak district gegaan. Eerst zijn we naar Castleton gereden waar we in the Blue John coves zijn geweest waar ze de edelsteen Blue John uithalen (enigste plek in de wereld). Was een mooie grot, was alleen een beetje een rare gids. Daarna zijn we naar Haedon Hall gereden, waar een kasteel staat. Hier hebben we lekker in het gras voor de oude stallen gepicknicked in het zonnetje. Daarna zijn we met een tour (in een trailer achter de tractor) over het terrein rondgereden, waar onze gids wat vertelde waarom het allemaal gebouwd is. Als laatste zijn we toen naar Bakewell gereden, op aanraden van mijn huisgenoten. Dit was een klein plaatsje waar ze lekkere Bakewell pudding (een soort bladerdeeg taartje) verkopen. Nog een taart meegenomen voor mn housemates en daarna weer naar huis gereden, waar we heerlijke spagetti hebben gegeten.

Maandag zijn we met de trein naar Liverpool geweest. Hier hebben we lekker de hele dag door de stad rond gewandeld (heel vermoeiend). Beetje rondgekeken op Albert Docks en naar de grootste Anglican catherdral in de wereld geweest. Het mooie van deze kerk was dat je met de lift de kerktoren moest 'beklimmen' :). Daarna hebben we op het dakterras van het winkelcentrum een heerlijk plekje op het terras gevonden. HIer zat je uit de wind, en was het dus ineens bloedheet in het zonnetje, Heerlijk! :) Daarna zijn we bij het Italiaans restaurant van Jamie Oliver gaan eten :) Was lekker eten, maar niks mega aparts (maar dat is eigenlijk ook wel waar hij om bekend staat geloof ik). Dinsdag is Michael jarig, maar omdat ik niet wist hoe laat we dan thuis zouden zijn, hebben Maddy en ik hem maandag avond al een fles Whiskey (die hij graag wou) cadeau gedaan. Daarna werd de gitaar erbij gehaald en ging hij samen met maddy zingen :) kreeg daar gewoon even een prive concert. Natuurlijk ging ook de fles whiskey open, en kwam er nog een vriend van Maddy langs met sigaretten. Tegen die tijd werd het voor mij tijd om naar bed te gaan, maar mijn huisgenoten zijn nog tot een uur of 4 (snachts) doorgegaan en hadden dinsdag dan ook een mega kater!

Op dinsdag zijn we naar York gereden, waar mam echt heel graag heen wou! York staat erom bekend nog veel middeleeuwse gebouwen en sfeer te hebben behouden. In de stad lag natuurlijk weer een hele grote kathedraal waar ik samen met pap een uur lang rond heb gekeken (zeker de moeite waard!) terwijl mam een beetje door York aan t schupen was. Daarna zijn we samen door de stad gelopen, over de markt enzo. Daarna weer heerlijk fish and chips, en ik een chicken pie gegeten. We zijn ook nog door een park gelopen, waar heel veel grijze eekhoorntjes rond liepen (die zijn groter dan de rode eekhoorn die wij hebben, maar de rode zijn verdreven door de grijze eekhoorn hier). We kwamen ook nog door een straatje waar op stond dat er gefilmd kon worden voor een drama serie, en zagen daar ineens een bruidspaar voorbij hobbelen. Heel appart. Toen we thuis waren hebben we nog wat soep gegeten, een daarna zijn we nog wat gaan drinken bij the Red Lion.

Woensdag besloten we nog wat dingen in Manchester te gaan bekijken. We zijn eerst een echt Engels ontbijt (met wordstje, spek, ei en witte bonen in tomatensaus) gaan eten in de stad. En daarna zijn we met de bus naar het North Imperial War Museum gegaan, waar de oorlog in een tijdslijn werd weergegeven. Toen we weer terug naar de stad wilde gaan zagen we ineens een grote zwarte rookpluim omhoog komen. Natuurlijk moesten we even gaan kijken wat er aan de hand was, maar volgens mij was het gewoon een schuurtje wat in de fik stond, aangezien er niet heel veel haast onder de brandweermannen te zien was. Daarna zijn we terug naar de stad gegaan (en kwamen we nog langs het stadion van Manchester United!). Toen kwamen we erachter dat er savonds een voetbalwedstrijd was tussen Manchester United en Schalken 04. De hele stad was vol met duitsers in blauwe shirts om Schalken 04 aan te moedigen. Na een beetje door de winkels te hebben rond geneusd zijn we met de bus naar West Didsbury gegaan, waar we in een heerlijk Italiaans restaurant hebben gegeten! Pizza :) daarna hebben we in een kroegje om de hoek nog een lekkere pint Guinness gedronken terwijl mam half het voetbal aan het volgen was op de schermen. Manchester united heeft gewonnen met 4-1.

Donderdag zijn we naar het Manchester museum geweest, waar de living worlds te zien waren. Het museum is van de Universiteit van Manchester, en ligt dan ook in zon typisch engels universiteits gebouw. In het museum was vanalles te zien. Een stukje over Egypte met mummies, maar ook heel veel verschillende opgezette dieren, en natuurlijk ook nog een stukje prehistory met een groot skelet van een T-rex! Toen was het lunch tijd en zijn we in het oudste kroegje van Manchester gaan lunchen, met natuurlijk weer fish and chips. Daarna zijn we nog terug gelopen naar Town hall, die nu wel open was (echt een mega groot en oud gebouw). Hier wordt de geschiedenis en dus alle oude gebouwen echt heel goed onderhouden en bewaard! Daarna nog naar de bieb gelopen maar die zijn ze aan het restaureren ofzo dus die is tot 2013 gesloten. Toen nog even in China town gaan kijken, maar dat was toch anders als verwacht! Er staat een hele grote chinese boog, maar het aantal chinese winkeltjes en restaurantjes erom heen viel tegen (was in Liverpool ook al zo!). Thuis zijn we nog heerlijk een stuk taart met ijs gaan eten bij Fuel (dat moest mam natuurlijk ook even geproefd hebben). En daarna zijn we savonds in een ander cafe/restaurantje in Withington pizza gaan eten als laatste etentje samen. Daarna weer in de kroeg een pint Guinness gedronken en toen was de week vakantie ineens alweer voorbij!

Vanmorgen zijn pap en mam om half 10 alweer richting Leeds vertrokken waar ze de auto in moesten leveren en weer naar huis toe vlogen! Het was echt een super week vakantie!

Vorige week kregen we ook te horen dat een van de huisgenoten, Michelle, besloten heeft te verhuizen. Nu komt dus de grootste kamer van het huis leeg, en heb ik besloten dit weekend daarom van kamer te ruilen, zodat ik de grootste kamer heb :) Ben vanmiddag nog even in alle rust de stad in geweest (aangezien het in het weekend mega druk is in de stad hier). en ga de rest van het weekend mijn spullen naar de andere kamer verhuizen, en het daar een beetje gezellig inrichten :) Verder viert Michael morgen middag zijn verjaardag, dus het weekend vliegt zo om! En dan maandag weer naar het lab, met hopelijk een duidelijker beeld wat nu mijn project wordt (aangezien er al een maand voorbij is!).

Sorry voor het lange verhaal!

Liefs Hanneke

P.s. fotos van de vakantie zijn hier te vinden:

• 06 Mei 2011 - 19:59

Marita:

Nou Hannke, dat is een uitgebreid vakantieverslag. Wat ik mis is toen wij in de pub zaten en zagen dat een omaatje hardstikke dronken was. Ze wankelde naar de wc en toen ze terugkwam had ze haar rok in de onderbroek zitten. We zagen dat er 3 omaatjes zaten. Op een gegeven moment gingen ze naar huis. De oudste met stok voorop en de andere 2 in polonaise erachteraan. Wat heben we hier om gelachen maar het was wel weer een voorbeeld van hoeveel er gezopen wordt in Engeland.

• 07 Mei 2011 - 12:52

Marloes:

Haai helemaal niet erg hoor zo'n lang verhaal.. Allang leuk om te lezen! :-) Klinkt alsof er daar een hoop te beleven valt en wat leuk dat je bezoek kreeg! Goh waarom zou je toch naar de grootste kamer verhuizen? hihi lijkt me een slim plan... Succes met alles! xxx

• 08 Mei 2011 - 15:42

Sanne:

Mooi verslag weer ;). Leuk zeg dat je ouders geweest zijn! En nog veel van de omgeving gezien ook :D.

Geniet er maar van!!

xx

• 10 Mei 2011 - 06:41

Loes:

Eens een brandweervrouw, altijd een brandweervrouw :-)
    Klinkt als een leuke break met je bezoek daarzo :-)
    Groetjes

• 12 Mei 2011 - 18:52

Lonneke:

Wat heb jij veel gezien en gedaan in de vakantie! Klinkt goed! En natuurlijk weer meteen de brandweermannen opgezocht, haha! Leuk dat je de vakantie gezellig met je ouders hebt kunnen doorbrengen. Dan weten zij ook in welke kroegen hun dochter 's avonds hangt! ;) Grapje hoor! Succes met je project de komende tijd!

Xx